Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak moc hodnotíme podle vzhledu

Tenhle článek trochu odbočuje od toho, co obvykle píšu, ale setkávám se s tímto tématem všude, ať v Čechách, Gruzii, v Guineji a tak mi to nedá o tom nenapsat.

Kutaisi - děti ulice

Je to zvláštní, ale vlastně samozřejmé – člověk se na vás koukne a hned si vás zaškatulkuje, často ani neřeší, zda to tak opravdu je.

Nevím, zda to je výhoda či nevýhoda, ale na mě jak se člověk podívá, tak si o mně myslí, že jsem takový andílek – hodí se to – když čekáte na letišti na celní prohlídce.. třeba právě v Guineji, kde vás rádi připraví o nějaký obnos za důvod, který si asi v tu chvíli vymysleli, nebo že si nemusíte sundávat boty, když ostatní musí, či když potřebujete s něčím pomoct… ne však když chcete třeba pracovat jako humanitární pracovník a oni se na vás kouknout a řeknou si, že taková holka na to nemůže mít. A takových situací je víc a samozřejmě se netýkají jen práce. Nejlépe to asi vystihla má kamarádka, která o mně mluvila s jedním známým a říkala mu: „Ona vypadá jako víla Amálka a přitom si někde v Africe bojuje s malárií“. Bylo to trošku nadnesený, ale shrnuje to ten pohled.

Proto se tomuto pohledu snažím vyhýbat a s lidmi se nejdříve seznámit, než si takovýhle závěr udělám, ale sama vím, že to tak lehké není. Gruzie mi v tomto směru pomohla, občas si člověk potřeboval popovídat též s nějakým cizincem a těch tam bylo málo. Vím, že jsem tam potkala mnoho velmi zajímavých lidí, s kterými bych se možná jinak neseznámila. Nedejme na první pohled, zkusme dát všem lidem stejnou šanci.

 

P.S. A proč zrovna tahle fotka? Připomíná mi první víkend v Gruzii, který jsem trávila s dětmi ulice - spíše s dětmi z problematických rodin a já už si je na první pohled odhadla, že by mě mohly okrást a hlídala jsem si věci. Už během tohoto víkendu jsem pohled změnila a následující čtyři měsíce jsem s nimi trávila jedny z pro mě nejpříjemnějších chvil v Gruzii. Dalo by se říct, že místo toho, abych se o ně starala já, se pak oni starali o mě.

Autor: Tereza Kvasničková | středa 17.8.2011 8:12 | karma článku: 13,14 | přečteno: 1711x
  • Další články autora

Tereza Kvasničková

Boko Haram – dvě slova vzbuzující strach nejen v Nigériii

Před několika hodinami se objevil článek o dalších unesených ženách skupinou Boko Haram. Kdo však tito ozbrojenci jsou, jaký cíl má tato skupina a jak se to dotýká i ostatních zemí? A hlavně proč se jim věnuje nyní po 12 letech existence takováto publicita?

10.6.2014 v 11:14 | Karma: 18,66 | Přečteno: 882x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Vzdělání jen pro vybrané?

Co se týká Ameriky, narazila jsem již na věci, které mě překvapily, ale to že budou zakazovat i vzdělávat se těm, co žijí v zemích, s kterými Amerika nemá dobré vztahy, to už mě donutilo ozvat se nahlas.

29.1.2014 v 7:57 | Karma: 10,04 | Přečteno: 950x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Strach a nevyspání

Po týdnu ve Freetownu se přesouváme do Kabaly - severovýchod Sierra Leone. Přesto, že se budou brzy v zemi konat prezidentské volby, je zde klid. Moje překvapení, když zjišťuju, že mé největší obavy způsobí krysa.

24.7.2013 v 8:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 517x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Sýrie, pouze mezi Ruskem a Čínou?

Ze všech aktuálních mezinárodních otázek pokračující násilí v Sýrii a způsob, jakým způsobem se projednává, si získalo v posledních týdnech a měsících největší pozornost. Sýrie je poslední ze zemí Blízkého východu a severní Afriky, která byla postižena arabským jarem.

31.7.2012 v 8:02 | Karma: 9,14 | Přečteno: 633x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Proč Češi tak rádi okrádají cizince?

Proč se z některých číšnic a číšníků při pohledu na cizince stávají zloději? Již dříve jsem si všimla článků, kde Praha je cizinci vychválována až do té doby, co dojde řeč na služby - zejména obsluhu. Obsluha je často nepříjemná a cizince okrádá. Nechtělo se mi těmto článkům věřit a měla jsem tendenci je spíše obhajovat - určitě ten autor zrovna měl smůlu.

8.8.2011 v 8:12 | Karma: 22,63 | Přečteno: 1796x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...