Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opomíjená krize

V dnešních dnech je veškerá pozornost médií věnována situaci v Libyi. Tomu, zda Kadáfí odstoupí, přijme azyl v Ugandě, či co se stane.. ale, že podobná situace je i v jiné zemi, ví málokdo.

Pobřeží Slonoviny, země, o které asi hodně lidí neví, ani kde leží. Země o něco větší než Itálie, známá pro vývoz kakaa a pro mě i pro svoji hudbu.

Pobřeží Slonoviny bylo až donedávna jedním z nejvíce prosperujících států západní Afriky, ale ani to tuto zemi neuchránilo před politickým nepokojem.

Pobřeží Slonoviny má v tuto chvíli dva prezidenty – dvě osoby, které se považují za prezidenty: Alassane Quattara a dosavadní hlava státu Laurent Gbagbo. Podle oficiálních výsledku, které byly vyhlášeny nezávislou volební komisí, vyhrál v podzimních volbách Alassane Quattara s 54,1 % hlasů, ten byl také uznán právoplatným vítězem mezinárodním společenstvím v čele s OSN. Laurent Gbagbo však odmítá svoji prohru a nadále se považuje za vítěze voleb.  Na druhé straně totiž Ústavní rada země vyhlásila Gbagbu prezidentem se ziskem 51,45 % volebních hlasů.

Od této chvíle dochází ke střetům mezi zastánci obou politiků. Vzrůstá množství lidí, kteří opouštějí zemi. 462 lidí bylo zabito. 1 milión lidí již musel opustit svůj domov. Tato čísla se však každý den zvyšují.

Tato krize, která může přerůst v blízké době v humanitární krizi, vzhledem k nedostatku jídla a zdravotnických potřeb, si však stále ze strany médií a představitelů států nevysloužila takovou pozornost, jakou by měla.

Autor: Tereza Kvasničková | pátek 1.4.2011 8:34 | karma článku: 12,80 | přečteno: 1497x
  • Další články autora

Tereza Kvasničková

Boko Haram – dvě slova vzbuzující strach nejen v Nigériii

Před několika hodinami se objevil článek o dalších unesených ženách skupinou Boko Haram. Kdo však tito ozbrojenci jsou, jaký cíl má tato skupina a jak se to dotýká i ostatních zemí? A hlavně proč se jim věnuje nyní po 12 letech existence takováto publicita?

10.6.2014 v 11:14 | Karma: 18,66 | Přečteno: 882x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Vzdělání jen pro vybrané?

Co se týká Ameriky, narazila jsem již na věci, které mě překvapily, ale to že budou zakazovat i vzdělávat se těm, co žijí v zemích, s kterými Amerika nemá dobré vztahy, to už mě donutilo ozvat se nahlas.

29.1.2014 v 7:57 | Karma: 10,04 | Přečteno: 950x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Strach a nevyspání

Po týdnu ve Freetownu se přesouváme do Kabaly - severovýchod Sierra Leone. Přesto, že se budou brzy v zemi konat prezidentské volby, je zde klid. Moje překvapení, když zjišťuju, že mé největší obavy způsobí krysa.

24.7.2013 v 8:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 517x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Sýrie, pouze mezi Ruskem a Čínou?

Ze všech aktuálních mezinárodních otázek pokračující násilí v Sýrii a způsob, jakým způsobem se projednává, si získalo v posledních týdnech a měsících největší pozornost. Sýrie je poslední ze zemí Blízkého východu a severní Afriky, která byla postižena arabským jarem.

31.7.2012 v 8:02 | Karma: 9,14 | Přečteno: 633x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Jak moc hodnotíme podle vzhledu

Tenhle článek trochu odbočuje od toho, co obvykle píšu, ale setkávám se s tímto tématem všude, ať v Čechách, Gruzii, v Guineji a tak mi to nedá o tom nenapsat.

17.8.2011 v 8:12 | Karma: 13,14 | Přečteno: 1711x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

Proč Češi tak rádi okrádají cizince?

Proč se z některých číšnic a číšníků při pohledu na cizince stávají zloději? Již dříve jsem si všimla článků, kde Praha je cizinci vychválována až do té doby, co dojde řeč na služby - zejména obsluhu. Obsluha je často nepříjemná a cizince okrádá. Nechtělo se mi těmto článkům věřit a měla jsem tendenci je spíše obhajovat - určitě ten autor zrovna měl smůlu.

8.8.2011 v 8:12 | Karma: 22,63 | Přečteno: 1796x | Diskuse| Společnost

Tereza Kvasničková

Irán, opomíjená zem

Už jsem navštívila hodně zemí, ale jedna, která opravdu stojí za to a stále je opomíjená je Irán.

22.6.2011 v 8:24 | Karma: 14,97 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Kurdové – téměř 20 milionová menšina?

Turecko má přibližně 70 miliónů obyvatel, z toho zde žije 20 milionů Kurdů. Jak je možné, že stále musí bojovat za základní práva – jako je například mluvit svým vlastním jazykem a za vydání knihy ve svém jazyce jdou do vězení?

16.6.2011 v 15:44 | Karma: 14,21 | Přečteno: 1283x | Diskuse| Společnost

Tereza Kvasničková

Jaro v Kutaisi (Gruzie)

Gruzie - země, kde najdete jak moře, vysoké hory, přátelské lidi, krávu na každém rohu a to to nemyslím přeneseně. Občas i v centru města můžete potkat krávu, jak se prochází u obchoďáku.

12.4.2011 v 14:30 | Karma: 14,00 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Stane se Svazijsko příštím Tuniskem či Egyptem?

Inspirováni Tuniskem či Egyptem, Svazijsko se chystá uspořádat povstání za pomoci sociálních sítí jako je například Facebook.

11.4.2011 v 8:40 | Karma: 8,41 | Přečteno: 638x | Diskuse| Politika

Tereza Kvasničková

Arnošt Lustig

Nikdy jsem nepsala žádný takovýhle článek. Ale pan Lustig byl pro mě velká osobnost, takže bych chtěla napsat alespoň těchto pár vět.

26.2.2011 v 14:32 | Karma: 12,98 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Osobní

Tereza Kvasničková

Život IDP

Dnes jsem byla v kavárně s mojí jedinou gruzínskou kamarádkou (je zde těžké najít někoho podobně smýšlejícího v mém věku – bez rodiny, bez dětí, se znalostí angličtiny...), která je shodou okolností také IDP (internally displaced person). Narodila se v Abcházii, kterou musela spolu s rodinou po válce opustit.

17.2.2011 v 9:10 | Karma: 11,79 | Přečteno: 1172x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Sníh.. a vše se zastaví

Už se to blíží k půli roku, co trávím svůj čas v Gruzii. V zemi kde je vše. Vysoké hory, moře, víno, sýry.. vysoká nezaměstnanost.. přátelští lidé.. kříže na každém rohu.. staré synagogy.. opuštěné mešity..

15.2.2011 v 8:22 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1796x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

O čem a proč se píše?

Zajímalo by mě, dle čeho, se vybírají články, o kterých se píše v novinách či mluví v televizi.. dělá se na to nějaký průzkum mezi lidmi, co je zajímá a co ne? Nebo to souvisí se zájmy dané země? Nebudu tu psát jen o Africe, která mě obecně hodně zajímá, ale pokud bych se zaměřila jen na česká média, tak skoro ani nebudu vědět, že nějaká Afrika je.. ale zde mám třeba na mysli Pakistán. Nejhorší záplavy v jeho dějinách.

9.10.2010 v 19:36 | Karma: 8,18 | Přečteno: 838x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

První procházky Kutaisi

Po mých cestách Afrikou jsem se vydala do Gruzie, a abych netroškařila, tak jsem se sem vydala rovnou téměř na rok.

24.9.2010 v 8:08 | Karma: 9,71 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

Vezměte si Lariam a vše bude v pořádku

O malárii se už pár let zajímám. Ne, že bych byla na ni nějaký odborník, ale při mých návštěvách v Guineji jsem se s ní několikrát setkala. Naštěstí prozatím ne na vlastní kůži, ale moji přátelé ano – jak místní tak čeští. Překvapilo mě, že malárie je takový obrovský problém a přesto na něj ještě neexistuje stoprocentní ochrana a tak jsem si začala zjišťovat informace proč. Téměř milion lidí na ni každoročně zemře a asi 250 miliionů se nakazí. Jenže je to nemoc převážně rozvojových zemí, takže jí není věnována až taková pozornost.

15.7.2010 v 15:22 | Karma: 14,86 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Konečně jaro

Nevím jak vy, ale já už jsem se toho slunce a tepla nemohla dočkat, takže konečně je tady a já jsem zas vytáhla foťák a udělala pár takových jarních fotek.

26.4.2010 v 7:56 | Karma: 14,06 | Přečteno: 2161x | Diskuse| Fotoblogy

Tereza Kvasničková

Od otroctví přes otroctví k sexuálnímu otroctví

Vzhledem k vyvolané diskuzi mým posledním článkem, jsem se rozhodla v tomto tématu pokračovat – tentokráte však v jiné rovině.

12.4.2010 v 7:52 | Karma: 11,84 | Přečteno: 1355x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

Černá minulost

Mnoho lidí mluví o zaostalosti Afriky, ale málokdo se zabývá jejími příčinami. Například otrokářství.

31.3.2010 v 8:14 | Karma: 10,08 | Přečteno: 1019x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

Máte ropu? tak my vám pomůžeme

Často se diskutuje o tom, zda ta či oná válka je vedena pouze z "čestných" důvodů - je tam zoufalá situace, musíme jim pomoci, nebo je to důsledek velkého nerostného bohatství.

3.3.2010 v 13:38 | Karma: 14,85 | Přečteno: 1751x | Diskuse| Ostatní