Tereza Kvasničková

Strach a nevyspání

Po týdnu ve Freetownu se přesouváme do Kabaly - severovýchod Sierra Leone. Přesto, že se budou brzy v zemi konat prezidentské volby, je zde klid. Moje překvapení, když zjišťuju, že mé největší obavy způsobí krysa.

24.7.2013 v 8:00 | Karma: 10,05 | Přečteno: 517x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Irán, opomíjená zem

Už jsem navštívila hodně zemí, ale jedna, která opravdu stojí za to a stále je opomíjená je Irán.

22.6.2011 v 8:24 | Karma: 14,97 | Přečteno: 1108x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Jaro v Kutaisi (Gruzie)

Gruzie - země, kde najdete jak moře, vysoké hory, přátelské lidi, krávu na každém rohu a to to nemyslím přeneseně. Občas i v centru města můžete potkat krávu, jak se prochází u obchoďáku.

12.4.2011 v 14:30 | Karma: 14,00 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Život IDP

Dnes jsem byla v kavárně s mojí jedinou gruzínskou kamarádkou (je zde těžké najít někoho podobně smýšlejícího v mém věku – bez rodiny, bez dětí, se znalostí angličtiny...), která je shodou okolností také IDP (internally displaced person). Narodila se v Abcházii, kterou musela spolu s rodinou po válce opustit.

17.2.2011 v 9:10 | Karma: 11,79 | Přečteno: 1172x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Sníh.. a vše se zastaví

Už se to blíží k půli roku, co trávím svůj čas v Gruzii. V zemi kde je vše. Vysoké hory, moře, víno, sýry.. vysoká nezaměstnanost.. přátelští lidé.. kříže na každém rohu.. staré synagogy.. opuštěné mešity..

15.2.2011 v 8:22 | Karma: 11,60 | Přečteno: 1796x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

První procházky Kutaisi

Po mých cestách Afrikou jsem se vydala do Gruzie, a abych netroškařila, tak jsem se sem vydala rovnou téměř na rok.

24.9.2010 v 8:08 | Karma: 9,71 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní

Tereza Kvasničková

Vezměte si Lariam a vše bude v pořádku

O malárii se už pár let zajímám. Ne, že bych byla na ni nějaký odborník, ale při mých návštěvách v Guineji jsem se s ní několikrát setkala. Naštěstí prozatím ne na vlastní kůži, ale moji přátelé ano – jak místní tak čeští. Překvapilo mě, že malárie je takový obrovský problém a přesto na něj ještě neexistuje stoprocentní ochrana a tak jsem si začala zjišťovat informace proč. Téměř milion lidí na ni každoročně zemře a asi 250 miliionů se nakazí. Jenže je to nemoc převážně rozvojových zemí, takže jí není věnována až taková pozornost.

15.7.2010 v 15:22 | Karma: 14,86 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Cestování

Tereza Kvasničková

Vzpomínky na Egypt

Ve dnech kdy venku není po slunci ani památky, je příjemné se sebrat a zajet se někam ohřát. A nejlépe s lidmi, které máte rádi. I když to pak odnesete spálenou pěšinkou, která vám ještě týdny po návratu připomíná, že existuje něco jako slunce.

26.10.2009 v 7:00 | Karma: 14,12 | Přečteno: 2976x | Diskuse| Fotoblogy

Tereza Kvasničková

Podzim v Londýně

Mám ráda Londýn a jeho parky. Nikdy bych nevěřila kolik parků se vejde do centra hlavního města. S parky jsem se dobře seznámila poté, co jsem si našla školu v blízkosti Hyde parku. To co jsem si dle mapy myslela, že bude pár minut pěšky od nádraží Victoria station bylo pět kilometrů. Ale zato jsem si užila krás podzimem zbarvených stromů, ranní mlhy a ulice plné deštníků.

17.9.2009 v 8:14 | Karma: 22,98 | Přečteno: 2028x | Diskuse| Fotoblogy

Tereza Kvasničková

Conakry

Co k tomu napsat. Tohle místo mi přirostlo k srdci víc než jsem si kdy dokázala představit. Jsou tu lidé u kterých si nedokážu představit, že bych je už nepotkala a místa, která bych nenavštívila.

4.9.2009 v 8:22 | Karma: 15,67 | Přečteno: 2008x | Diskuse| Osobní